Nasıl Başladık?

6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesinde yaşanan depremden Türkiye’de 11 il ve 15 milyon insanı etkilemiştir. Deprem illerinde yaşayan nüfusun lise düzeyindeki öğrenci sayısı yaklaşık 1 milyon 29 bin olduğu bilinmektedir. Henüz depremden kurtulan kişi sayısı bilinmemekle birlikte, önemli sayıda lise öğrencisinin eğitime devam edemeyeceği açıktır. Örgün eğitimin aksaması karşısında alınan ilk önlem, deprem bölgesi haricinde 70 ildeki liselerin , mevcut derslik ve öğretmen kapasitesi sınırlı olsa da , öğrenci kapasitesini arttırmaktır.

Depremin dördüncü günü gittiğimiz Hatay’ın İskenderun ilçesinde ilk etapta temel ihtiyaçların karşılanması için kriz masası oluşturduk . Buradan bölgenin ihtiyaçları karşılandı.

Oluşan eğitim ihtiyaçlarıyla birlikte bölgenin ihtiyacı olan öğretim kadamesini belirlemek için tespitler yapıldı.  LGS’na hazırlanan yaş kadamesinin fazla olmasından sekizinci sınıflardan oluşan derslikler meydana getirdik . Oluşturulan konteynerlerde 4 derslik ve 2 kütüphane merkezi olacak şekilde organize ettik .  “Ortak Hayal Etüt Merkezi” adını verdiğımız alanda eğitim faaliyetlerini başlattık.100 öğrencinin katılımıyla gerçekleşen örgün eğitim faaliyetlerinde öğrencilerimizin yaşadığı travmatik olayı atlatmalarını sağlamak spor , film gösterimi yapmanın yanı sıra oluşturduğumuz psikososyal destek alanıyla ailelerinde süreci en az hasarla atabilmeleri için destek olduk . Bölgede 6 farklı yere kitap ve eğitim materyalleri desteği sağlandı . Aynı durumu İzmir’de de gerçekleştirdik.

İzmir’e gelen yoğun göç sonucunda büyük bir sirkülasyonun YKS’ına hazırlanan öğrenciler olduğunu tespit ettik . “Defne Eğitim “ adını verdiğimiz bu alanda öğrencilerin öğrenim göreceği derslikler , psikososyal destek alanı, gençlik kampları, gençlik çalıştayları, eğitim koçluğu, gibi birimler organize ettik .

Bütün bu faaliyetlerden kalpten dayanışmaya inan elli kişilik gönüllüden oluşan bir toplulukla meydana geldi . Dayanışma yaşatmaya devam etsin diye dernekleşme sürecini başlattık.